diumenge, 1 d’abril del 2012

King of Tokio




La ciència ficció serveix d'inspiració a aquest joc de taula que m'he comprat. King of Tokio és un joc tan senzill com divertit.
L'escenari és un Tokio en flames representat en un taulell petit en el que només hi han dues (tres si sou 5 o més jugadors) possibles caselles: dins de Tokio i fora (aquesta darrera, de fet, tècnicament no es pot considerar una posició del taulell).
Cada jugador és un monstre (alguns en sentit literal) gegant que lluita amb els altres per convertir-se en el rey de Tokio. Cada monstre té 2 contadors, el de vida i el de punts de victoria, i una sèrie de cubs d'energia. 
Cada torn es llencen 5 daus (es poden rellançar un cop més, tots o uns quants, per a millorar la tirada). No són daus normals però. Et pot sortir un cor, una urpa, un llamp o una xifra del 1 al 3.
Si et surt una combinació de 3 uns, guanyes un punt de victoria; si la combinació és de 2, 2 punts; si és de 3, 3 punts.
Les urpes simbolitzen atacs que resten vides al monstre contrincant, però, depenent de si ets a dins o fora de Tokio, es comporten de diferent manera. Si ets fora, el dany se l'emporta el monstre que és dins i si ets a dins, tots els monstres que són fora.
El cor et suma una vida (partim amb 10 i el límit és 12).
El llamp et proporciona un cub d'energia que anem emmagatzemant i ens permeten comprar cartes. Cada carta és diferent i ens dota d'una sèrie de propietats especials que ens donen més poder.
Podem tornar a tirar un sol cop més tots els daus o uns quants que no ens interessin.
Un cop hem resolt la tirada de daus, podem comprar cartes si tenim suficients cubs d'energia. Les cartes valen diferent en funció del valor que aporten.
Una altra manera d'aconseguir punts de victoria és romandre a Tokio tanta estona com puguem. Per entrar-hi ens donen un punt de victoria i cada torn que hi aguantem ens proporciona 2 punts. El problema de romandre a Tokio és que ets l'objectiu de tots els atacs de la resta de monstres (a Tokio només hi pot ser un monstre alhora) i que els cors que et puguin sortir als daus no et retornen vida. Per tant, et vas desgastant força ràpidament. D'altra banda, qui arriba als 20 punts de victoria guanya.
Com veieu el joc és senzill, dinàmic i força entretingut. Les cartes aporten un element de variabilitat, dotant de més complexitat a la partida però també de més gràcia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta lliurement