dimarts, 13 de gener del 2009

Edició especial i especialment desordenada i incompleta de El Capitan Trueno

Si, m'agrada el 'capitán Trueno'. De ben petit m'agradaven les aventures del Capitan Trueno i també les del Jabato i ara m'omplen de nostalgia, sniff, sniff, (que sigui friki no vol dir que no tingui el meu corasoncito). Les llegia i rellegia i ara ha sortit al quiosc una col·lecció de 'El capitan Trueno' bastant llamativa per lo extensa que es veu. Tot i així tinc una queixa de fa temps que ja que m'està irritant d'allò més: La col·lecció esta formada per llibres de tapa dura que inclourà "los cuadernillos apaisados de EL CAPITÁN TRUENO publicada en Colección Dan y en Superaventuras que totalizan 618 historias. Completan la colección 276 historias más, procedentes de Capitán Trueno Extra que reeditó Fans de El Capitán Trueno." i en un altre lloc es vanagloria "Ahora, Planeta DeAgostini presenta, en edición especial, la coleccion 'LAS AVENTURAS DEL CAPITAN TRUENO' que recopila en un inédito formato los cuadernillos de la mítica Colección Dan y Superaventuras, además de gran parte de las historias del Capitan Trueno Extra." i jo afegiria , "edición especial incompleta i desordenada" perque la veritat es que fa pena. No, si l'aspecte es molt atractiu, però tan costa indicar quin son els equivalents a les col·leccións originals a la primera plana? em refereixo a quelcom així: "Este tomo consta de los episodios 241,242.... de blabla publicados en blablabla".

I encara diria més, el primer llibre puc veure indicat que hi ha el número 241 al final del capítol, no crec que intencionadament sino perque per casualitat a l'original apareixia com una vinyeta més, i despres salta al 244 i 245. Que és que no es poden ficar més desordenats o que? Com es que fan les coses tan malament? O es que soc jo que no entenc la lògica d'aquesta gent. Tan costa començar pel número 1? Es que no saben contar? Perque han de començar pel 241??
Digueu-me racional, però quedaria molt 'coherent' una col·lecció que comenci a recopilar pel número 1, que inclogui referències a la col·lecció original i acabi al darrer número. Així no hi ha manera de saber que tens. Potser això és el que volen. Dissimular que no és la col·lecció completa? Ahh, ja ho entenc, és un joc, ens volen entretenir buscant per internet les correlacions. Molt hàbils.
El mateix passava amb el Capitan Trueno de Ediciones B. Era unes pinzellades d'aquí i unes d'allà. Per sort, el Super Jabato sembla estar mes ordenat, almenys comença pel principi.

No se, no se si es mereixen que fiqui ni el link, però tot i els inconvenients aquí exposats, resulta massa tentadora per ignorar-la:
p.d.: Aquí teniu més informació detallada de per on van els trets. (Ja sabia jo que algú es dedicaria a desentrallar el secret):

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta lliurement