dijous, 22 de setembre del 2011

Llegir més ràpid = llegir més llibres


Necessito llegir més ràpid. Éstem sota una forta pluja de fonts d'informació i no donem a l'abast.
Fa uns quants anys, tenies limitades possibilitats d'entreteniment. El cinema, on feien poques pel·lícules destacables a l'any. Les novel·les de Ciència ficció, a les quals podies accedir eren limitades. A la tele no feien gran cosa interessant i hi havia pocs canals. I al videoclub, hi havia menys pel·lícules. Abans de la ILM, Pixar i demés, el regne dels efectes especials i la fantasia al cinema era per a uns quants escollits. I ja no diguem a la televisió. En els còmics també hi havia relativament poc ventall. En resum, hi havia menys oferta en tots els àmbits per diversos motius, (poca distribució, menys nivell de vida, menys mitjans, etc..). Tan és, podies arribar a tot arreu i fins i tot pensaves que passaries "gana" de frikades. Fins i tot et podies permetre el luxe d'avorrir-te!!
Però va arribar el George Lucas, la ILM i tota la industria al seu voltant va exclatar en tots els sentits. Els medis de comunicació han millorat. La oferta s'ha multiplicat moltíssim. Han trobat el filó. I per acabar-ho d'adobar, arribà Internet i la brutal oferta se'ns ha menjat.  Els nens d'avui en dia no se si llegeixen gaire. No els culpo. Quí ho faria? Jo probablement no llegiria feixugs llibres quan pots tenir al palmell de la ma un iPad on veure videos del Youtube o jugar a milers de jocs. Si fos un nen avui en dia probablement em deixaria arrastrar al costat fosc de la comoditat. És la via més fàcil cómode i ràpida i "adequada" per una societat que no està encarada a "perdre" temps / hores llegint un totxo. Només uns pocs escollits sobreviuen com ara Harry Potter i pocs més. I ara em direu que hi ha gent que llegeix molt, nens inclòs. Éstic segur que si. Per sort, hi ha gustos i formes de ser molt variades i hi ha gent que li agrada llegir. 
A mi m'agrada també m'agrada llegir però se n'avança poc i consumeix molt de temps. Temps que cada cop és més valuós. És per això que torno a l'inici del post: vull llegir més ràpid. Per això em vaig comprar un llibre que explica com llegir més ràpid, ... però encara no l'he acabat, necessito llegir més ràpid.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta lliurement