dimecres, 23 de maig del 2012

Podcasts, podcasts i més podcasts

Estic enganxat als Podcasts. I no a qualsevol clar. Als podcasts frikis i geeks. Tot va començar quan em vaig baixar el podcast del programa de CatRadio Generació Digital. I per cert, darrerament no funciona la seva pàgina al iTunes (ni la dels altres programes de Catalunya Radio). Només em passa a mi? Espero que es solucioni aviat. Ja fa massa dies que no puc sentir el programa... 
Problemes a banda, m'he llençat a la cerca de podcasts frikis i geeks. Primer vaig descobrir "Mossega la poma". Aquest programa el fan des de la UPC i es dedica principalment a la informàtica i les noves tecnologies (no només de Mac). Però, a més també té un punt friki. En un dels darrers programes que he pogut escoltar, entrevisten al gran Miquel Barceló (editor de la col·lecció Nova de ciència ficció, doctor de la UPC, etc.) que parla sobre robòtica i la ciència ficció.
Un altre podcast que m'ha agradat molt és "Atmosfera Cero". Un podcast sobre ciència ficció, terror, sèries de TV, literatura del gènere, etc. que presenten 3 noies i que comenten sèries, pel·lícules, llibres, etc. Em fa molta gràcia sentir noies parlant d'aquests temes. Sempre he pensat que hi ha molts menys frikis del gènere femení que no del masculí, o almenys aquesta ha estat la meva experiència més propera. Però veig que "haberlas haylas". Sentir parlar d'aquests temes, i tan bé i amb tant coneixement de causa, a tres noies frikis em fascina. No vull semblar masclista però és que no hi estic gens acostumat.
"La órbita de Endor" és un altre podcast de ciència ficció i fantasia de tendències "starwaseres" però que no només viuen de starwars. M'encanten els monogràfics que preparen. S'estan hores parlant d'un tema. Per exemple, el darrer que he sentit anava sobre la sèrie "Star Trek, la nova generació". Comenten entre ells cada tema amb la màxima profunditat i dona gust sentir parlar la gent que hi intervé perquè parlen molt bé.
A mesura que vagi descobrint nous podcasts els aniré afegint a una llista d'aquest blog que he creat en motiu d'aquesta entrada i que podeu al costat dret.
A gaudir-ne!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta lliurement