dimecres, 16 d’octubre del 2013

Gravity o soc un 3Disminuït?

Si, Gravity és un film que està molt ben fet. Té una ambientació de l'espai de 10. Tot i que hi ha mil blogs en els que podreu trobar mil i un errors científics (que per cert només molesten als més hard-science) la pel·lícula està molt bé. El guió no et deixa respirar. Els efectes especials són perfectes, etc... Però això ja ho heu pogut llegir en molts altres espais d'internet. Jo he vingut aquí a parlar del 3D:
 Se'm va dir que aquest film s'havia de veure en 3D. Se'm va dir que era el millor 3D des d'Avatar. Se'm va dir que inaugurava una nova època del cinema en el que el 3D s'integrava amb l'acció a la perfecció, fins al punt que en un futur no tindria sentit veure la pel·lícula sense el 3D igual com no s'enten Casablanca sense so o Matrix sense efectes. 
Així que vam anar de cap al 3D tots disposats a veure quelcom espectacular. Bé, comença el film, i la sensació de 3D no arriba. Primer penso que potser perquè encara no es veu cap objecte prou proper. La terra és massa lluny per a donar sensació de profunditat. Ben aviat apareix el transbordador i els astronautes donant voltes per fora, amb el clar propòsit per part del director de provocar un ohhh en veure aquells objectes flotant davant nostre (suposo) en 3D. Res més lluny de la realitat. Jo no veig cap 3D :-( . Potser més endavant? Em toco les ulleres 3D per veure si és que les porto mal col·locades, les cabrones. Això de dur ulleres és un conyàs. Els reflexes que es formen a l'espai entre les ulleres normals i les 3D molesten i fan forçar la vista. El film avança. Per sort es prou interessant i emocionant de per si. Però de tant en quant, em treu del film el pensament del 3D absent. Un llàpis dins de l'estació espacial que s'acosta a mi, és un pobre bagatge per a un film així.
S'acaba la pel·lícula. Les cares no són de flipar precisament. Jo no he vist cap 3D espectacular. Faig una petita enquesta entre els 4 i algú em concedeix que el 3D de Star Trek into Darkness era millor. No puc estar més d'acord amb aquesta valoració. Que ha passat doncs?
Hi ha quelcom que no em quadra. Altres cops el 3D ha estat pobre i ho he corroborat. Però en aquest cas, hi ha testimonis que diuen haver presenciat un 3D espectacular. Com és possible? Potser hi ha cinemes amb tècniques de 3D de millor qualitat? Però jo he gaudit en altres ocasions de films en 3D en el mateix cinema de la meva localitat.
A més, hi ha testimonis que diuen haver flipat amb el 3D al mateix cinema, escenificant-ho amb la típica gesticulació de voler caçar amb les mans objectes que aparentment surten de la pantalla ¿? Res a veure amb el que vam presenciar.
En aquest punt penso que tinc algun problema visual que m'impedeix gaudir del 3D si no completament, almenys no tant com jo desitjaria. Investigant una mica per Internet, veig que els que tenen estrabisme poden tenir dificultats per percebre l'efecte 3D. Tanmateix jo tinc miopia i estigmatisme. I repeteixo, he vist altres films en 3D. Recordo haver flipat amb Avatar... almenys al principi del film... i a Gravity no vaig ser l'únic que va quedar decebut.

Aleshores, no ho entenc!!!!!! Algú m'ho sap explicar??

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta lliurement