dilluns, 20 de maig de 2013

Star Trek into Darkness

Dijous passat, dia 16 de maig, van estrenar Star Trek into Darkness, la segona part del reboot de J. J. Abrams. Que? Encara no l'heu vista? Jo tampoc. Només l'han estrenat als USA!!!! 
Però creieu que aquí està al caure? Doncs us equivoqueu. La data d'estrena prevista a Espanya és el 5 de Juliol. Gairebé dos mesos desprès!!!!!. No sé a vosaltres però a mi aquest desfase em fot bastant. La veritat és que no entenc per quin motiu hi ha aquesta diferència de dates que sembla més pròpia dels anys 80 del segle passat. Aleshores obeïa a limitacions en la distribució però avui en dia, imagino que simplement es deu a capritxos de les distribuïdores per a repartir les grans estrenes durant l'any i així augmentar els beneficis (no sigui que si vaig a veure IronMan 3 ja no m'arribi el sou per anar a veure Star Trek). A priori sembla una bona idea. Col·loquem blockbusters en èpoques de mes sequera com ara l'estiu. Però això ho haurien de planificar a nivell mundial, no regional. Hi ha alguns factors que fan que la idea sigui ingènua i inclús ofensiva per a l'aficionat. 
Ingènua per què en un món tan globalitzat com el que vivim, aquestes barreres artificials són fàcilment franquejables. Les "altres distribuïdores" fan possible accedir al film per internet, i de forma gratuïta, això si, d'entrada amb poca qualitat i en l'idioma del tiet Sam. El que provocarà que, quan aquí arribi la pel·lícula a les sales de cinema, molts ja l'hauran vista per internet. Fins i tot el tema de la poca qualitat es pot salvar, ja que,  pot passar que, amb tant decalatge temporal, s'avanci l'estrena en bluray als USA a l'estrena als cinemes d'aquí. I ens podrem trobar per internet ripeades (extraccions) del bluray amb espanyol, (el bluray probablement portarà més d'un idioma), amb una qualitat excel·lent, al mateix temps que es exhibida a les sales de cinema.
Els Spoilers, els comentaris a internet, les crítiques a favor o en contra, les expectatives frustrades d'alguns que esperaven molt més, s'ajuntaran amb els tràilers i la propaganda viral que ja ens acorralaven en aquest món virtual que és internet pel qual no hi ha barreres i ens xafaran l'argument de la pel·lícula i les sorpreses que s'hi puguin amagar.    
I com a conseqüència, el hype que han creat es diluirà com sucre a l'aigua, ja que el bombardeig de propaganda viral no continuarà desprès de l'estrena de maig. No és el mateix anar a veure una novetat, que veure quelcom que ja ha passat fa dos mesos. Les coses avui en dia són així, tan si volem com si no, les bombolles duren el que un caramel a la porta d'un col·legi. Quan arriba una estrena ja estan pensant en la següent.
En definitiva, la frustació per, ara, haver d'esperar més, es multiplica per mil gràcies al hype que han creat. I l'aficionat ha de tenir molta força de voluntat per no caure en la temptació fàcil, moolt fàcil, de la  pirateria. L'altre camí és arriscar-se a anar a veure la pel·lícula al cinema amb la sensació que ja l'has vista.
Que s'ho facin mirar!