diumenge, 24 de gener del 2010

Sherlock Holmes

Abans que res, estic escrivint aquest post amb una bona dosis de febre, aquí em teniu, al llit. Aixi que sigueu piatosos si cometo algun que altre error més dels habituals.
Però es que abans de "pillar" aquest virus vaig anar a veure Sherlock Holmes. I no vull establir cap relació de causa-efecte entre el film i les meves angines. Abans de veure-la reconec que vaig surfejar per les webs de cinema copsant opinions. I la veritat és que l'únic que es salvava era la interpretació dels dos protagonistes. Però que voleu que us digui, jo m'ho vaig passar teta. Desconec si està filmat més be o més malament tal com molts diuen. No tinc prous coneixements cinematogràfics per a jutjar-ho. Però el que si que puc jutjar és que m'ho vaig passar molt be. Si, ambdos actors estan genials en el seu paper del famós detectiu i el Watson. I t'ho fan passar molt be.
La trama no és, allò que es diu imprevisible. Vull dir que ho veus venir, però per mi no és el més important. Queda eclipsat per la poderosa interpretació dels protagonistes i a mi gairebé ni m'interessa. Pel que sembla han obert una porta a noves parts en les que es ja tindran l'oportunitat de cuidar més aquests altres aspectes com ara el guió. Aspectes secundaris totalment ;-)
Un altre aspecte que m'agradaria destacar és que aquest Holmes em recorda una mica més que els altres a House i a la relació entre el famós doctor televisiu i el seu amic Wilson (ara que em fixo el nom Wilson s'assembla poderosament a Watson). Si, ja se que House te com a referència a Sherlock Holmes, però la relació entre ambdòs personatges aquí crec que li deu algo a un tret distintiu de House.
Un altre tema que la gent critica força és l'increment d'escenes d'acció i de dosis de violència dels protagonistes. Que jo sapiga Sherlock Holmes sempre se li ha donat be l'esgrima i la lluita. D'altra banda, tampoc ho trobo excessiu, per un estil de pel·lícula com aquest.
Estan molt be els paisatges d'un Londres d'època que podem veure i també molt bé la BSO que s'empega com una lapa.
Postdata: el sò de la sala de cinema primer era pèssim. No es per justificar però fan venir ganes de baixar-te la versió DVDScreener que volta per internet, perquè potser s'escolta igual o millor.

Esperem que hi hagi Sherlock Holmes per a molt temps.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta lliurement